Bali 2018

12 maart 2018

Nog 4190 minuten en dan loop ik naar mijn gate, zoek ik naar mn plekje in het vliegtuig en dan gaat het toch echt gebeuren.. Mijn reis naar Bali gaat van start! ✈️

Nu kom ik op 16 maart aan in Bali en blijkt het daar Nyepi, oftewel Balinees nieuwjaar te zijn. Bij deze gebeurtenis zal er veel lawaai en drukte op straat zijn. Ook worden er papiermaché poppen in de vorm van kwade geesten in brand gestoken, wat als doel heeft dat de kwade geesten dan worden verdreven uit Bali. Dit heeft als gevolg dat het de volgende dag ‘de dag van de stilte’ zal zijn. En dit wordt heel serieus genomen..

Op deze dag ligt het leven stil en voor 24 uur gebeurt er niets op het eiland. De luchthaven zal op deze dag dicht zijn, net als alle winkels en restaurants. De wegen zijn verlaten en iedereen moet binnenshuis blijven met weinig of geen licht en geluid. Dit geldt voor alle bezoekers van dit eiland, waaronder ik.

Wel ontzettend bijzonder om dit mee te maken, maar handig kunnen we het natuurlijk niet noemen. Door het rijverbod kan ik niet opgehaald worden, dus begint het avontuur met een overnachting. Daarna ga ik door naar het project waar ik de komende 5 weken mijn best zal gaan doen als vrijwilliger.

Ik zal jullie op de hoogte houden!

Here we come  ✈️☀️

1. Aart: